Ad24 Διαφημίσεις στο blog σου

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ: Η Αυθεντική Αντρική Καρδιά του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ



Πέρασαν πολλές αντρικές μορφές και είδωλα στον Ελληνικό αλλά  και Παγκόσμιο Κινηματογράφο,

Ζεν πρεμιέ, σκληροί, γοητευτικοί, επιβλητικοί, εκφραστικοί, καλοκάγαθοι, ευγενικοί, κωμικοί, αληθινοί, μεγάλοι.....

Κάθε ένας φυσικά είχε το στίγμα και την προσφορά του.

Όμως ανάμεσά τους στέκεται μια ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ, ένας ΑΝΤΡΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ που ενσαρκώνει αυτό που λέμε:

"ΑΝΤΡΑΣ με ΚΑΡΔΙΑ, με ΛΕΒΕΝΤΙΑ, με ΨΥΧΗ, με ΜΠΕΣΑ"

Ένας ΑΝΤΡΑΣ που η γνησιότητά του δεν έβγαινε μονάχα από την αρρενωπότητά του και την επιρροή του στο Γυναικείο Φύλο.

Ένας ΑΝΤΡΑΣ που έμεινε (κρατηθείτε.....) 56 ολάκερα χρόνια δίπλα στη ΓΥΝΑΙΚΑ του, την πανέμορφη ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΩΚΑ.

Ένας Ηθοποιός που ποτέ του δεν του άρεσε να παίζει το ρόλο του "ΚΑΚΟΥ" και το έλεγε......

Αγαπητές Φίλες και Φίλοι

ένα αφιέρωμα Τιμής και Ευγνωμοσύνης σε έναν ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΗΝΑ ΗΘΟΠΟΙΟ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ


Ο Έλληνας Ηθοποιός των ΤΑΙΝΙΩΝ των ΠΕΝΤΕ OSCAR και των Δύο ταινιών που πήραν ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ.

Μια Αληθινή ΨΥΧΟΥΛΑ γεμάτη συναισθήματα, κομμάτι του ΛΑΟΥ, μέρος του ΛΑΟΥ, καλλιτέχνης σοβαρός, σεμνός, άψογος επαγγελματίας και απίστευτος Οικογενειάρχης.

Τα ρίγη που σκορπούσε σε Γυναικείες καρδιές με τις εμφανίσεις του στη "ΣΤΕΛΛΑ", στο "ΠΟΤΕ την ΚΥΡΙΑΚΗ" δεν τον αλλοίωσαν σαν χαρακτήρα και τρόπο ζωής.

Το προτυπο της καρδιάς του και των αξιών του εμφανίζεται απόλυτα αντιπροσωπευτικό στην πανέμορφη ταινία του

ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ "ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ" στο ρόλο του "Τσάκαλου" που γίνεται πιστός υποτακτικός υπηρέτης μια αξιοπρεπούς και περήφανης αγάπης στο αθόρυβο παρασκήνιο.





«Φωτιά είμαι εγώ;», λέει η Μελίνα Μερκούρη, στη «Στέλλα».

«Ναι, κι αυτός που θα σ' έχει πρέπει να 'ναι πιο φωτιά από σένα, αλλιώς θα τον κάψεις», απαντάει ο Μίλτος -Γιώργος Φούντας.

«Κι είσαι εσύ τέτοιος;».

«Ετσι λέω ...;», αντιγυρίζει ο Φούντας τη στιγμή που η Μερκούρη βγαίνει από το αυτοκίνητο.

Και το έλεγε και το ενοούσε και το πέρναγε αυτό οΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ

Φωτιά ναι.....! μια ΕΡΜΗΝΕΙΑ Κινηματογραφική γεμάτη "φωτιά" ψυχής και δύναμης.

Ο τρόπος που εξωτερίκευε στην Οθόνη τα αισθήματά του ήταν ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.

Χωρίς υποκριτικές "φανφάρες", με μια χαρακτηριστική συναισθματική ΣΙΩΠΗ πριν την καταιγίδα, ξεκίναγεΒΟΥΒΑ, ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ, ΑΡΓΑ, με εκείνη την μοναδική λάμψη στα μάτια που τον χαρακτήριζε μετά τις ερμηνείες στην"ΣΤΕΛΛΑ" και στο "ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ".

Οι ερμηνείες του στον "ΠΥΡΕΤΟ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ", στο"ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ", στον "ΚΡΑΧΤΗ", στο "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ", στα "ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ", φανέρωσαν αυτήν του την ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ που κατέληγε σε μια σαρωτική ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ και πολλές φορές ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΗ.

Η ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΑ

Οι ερμηνείες του μεγάλου Έλληνα Ηθοποιού μπορεί κανείς να της καταχωρίσει σε δύο μοτίβα, πάντα στο δραματικό τομέα.
Ο Ρόλος του ανέμελου, του ξέγνοιαστου άντρα που ζεί και χαίρεται τη ζωή, αντάμα με τα έντονα πάθη του. Ερμηνεία που συναντάμε στις ταινίες που ήδη αναφέραμε πριν του Κακογιάννη και του Dassin. Εκεί που το καθάριο και αυθόρμητο γέλιο του απαντάται με το εκρηκτικό του ταπεραμέντο. 

Ο Ρόλος του εσωστρεφούς άντρα, του ανθρώπου που μέσα του ζεί μια συναισθηματική καταιγίδα, η οποία εξωτερικεύεται σταδιακά με αυξανόμενη ένταση μέχρι την κορύφωση του προσωπικού του δράματος.Ρόλους που επίσης είδαμε να πάιζει σε πάρα πολλές ταινίες 



ΓΕΝΙΚΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

1924-28 Νοέμβρη 2010

[Έζησε 86 χρόνια]

Γεννήθηκε το 1924 στην ΚΑΣΤΡΙΩΤΙΣΑ ΦΩΚΙΔΑΣ κοντά στο χωριό ΜΑΥΡΟΛΙΘΑΡΙ της ΠΑΡΝΑΣΣΙΔΑΣ απ' όπου καταγόταν και η Μητέρα του. Το πατρικό του ήταν και ψηλότερο σπίτι στο χωριό με εξαίρετη θέα. 

Επειδή στην Καστριώτισα ζούσανε πολλοί με το όνομα "Φούντας" το παρατσούκλι της οικογένειας ήταν "Καμάρας".

Είχε γονείς τον Ευθύμιο Φούντα και την Αγγελική το γένος Καδά. Είχε αδέλφια τον Παναγιώτη, την Μαργαρίτα, την Ευφρωσύνη, την Λουκία και τον Σωτήρη.

Παντρεύτηκε σε πρώτο σύντομο γάμο την Ελένη και απέκτησε δύο παιδιά, την Αγγελική (Τζέλα) Γεωργοπούλου και το Ευθύμιο (Θύμιο).

Σε δεύτερο γάμο παντρεύτηκε την Χρυσούλα Ζώκα και απέκτησαν ένα παιδί τον Παναγιώτη. Ήταν κάτοικος Ανω Γλυφάδας.

Μετά το θάνατο στενού του φίλου, αποφάσισε να ασχοληθεί με την ηθοποιία. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή ΩΔΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.

Σπουδάζει θέατρο στο Ωδείο Αθηνών, με δάσκαλο τον Αιμίλιο Βεάκη. Παίζει στους θιάσους της Κατερίνας και της Καλουτά. Ομως το σινεμά τον κερδίζει και έτσι το θέατρο προς το παρόν το εγκαταλείπει. Θα επιστρέψει αργότερα. «Πρέπει να βάλω ένσημα, να κερδίσω μια αξιοπρεπή σύνταξη» είπε.

Έπαιξε για κάποια χρόνια ποδόσφαιρο στην ΑΕΚ.


Διετέλεσε Αντιδήμαρχος Πειραιά δύο τετραετείες.

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του έπασχε από τη νόσο του Αλτσχάιομερ.

Απεβίωσε στις 28 Νοεμβρίου 2010, πλήρης ημερών, σε ηλικία 86 ετών.


Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΑΝΙΚΑΣ για εκείνον:

Υστερα από τις θρυλικές εμφανίσεις του στη «Στέλλα»του Μιχάλη Κακογιάννη (1955), «Ποτέ την Κυριακή» τουΖυλ Ντασσέν (1960), «Τα κόκκινα φανάρια» του Βασίλη Γεωργιάδη (1961) 
και το «Αμέρικα, Αμέρικα» του Ηλία Καζάν (1963), βροχή ήταν οι προτάσεις από ξένες παραγωγές.

«Ρε Γιώργο» του λέγανε «μάθε επιτέλους αγγλικά να κάνεις καριέρα στην Αμερική». Τρελός ήταν. Το μόνο που επιθυμούσε η καρδούλα του ήταν η γυναίκα του, το αγόρι του, οι φίλοι και λίγο κρασί σε κάποια ταβέρνα της γειτονιάς!

Η ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΑ

Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑ του ξεκινάει το 1944, σε ηλικία 17 ετών στην ταινία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΤΖΑΒΕΛΛΑ "ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑΤΑ" και τελειώνει 53 ολάκερα χρόνια αργότερα, στην ταινία της ΒΙΚΥ ΠΕΖΙΡΗ "ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ" 

Μιλάμε για ολάκερο Μισό ΑΙΩΝΑ συμμετοχής στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Έπαιξε συνολικά σε: 51 Κινηματογραφικές ταινίες.

Θα ξεχωρίσουμε εδώ τις πιο σημαντικές του συμμετοχές:
1952 "ΜΑΥΡΗ ΓΗ" του ΣΤΕΛΙΟΥ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Το 1955 έρχεται η θρυλική "ΣΤΕΛΛΑ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ δίπλα στην μεγάλη ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, ταινία στην οποία η συμμετοχή του άφησε εποχή και χάραξε πρότυπο ρόλου.




1956 "ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ" του ΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ σε μιά νέα θρυλική Ταινία παγκόσμιας αναγνώρισης, πλάι στην ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ και τονΔΗΜΗΤΡΗ ΧΟΡΝ σε έναν κόντρα δύσκολο και δύστροπο ρόλο.



Το 1960 έρχεται μια νέα εκθαμβωτική επιτυχία με το"ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ" του JULES DASSIN στο πλάι της ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, ταινίας που θεωρείται κλασική στον Ελληνικό αλλά και Παγκόσμιο Κινηματογράφο γνωρίζοντας την αποθέωση.





1960 Στην ταινία του ΟΡΕΣΤΗ ΛΑΣΚΟΥ "ΑΝΤΙΟ ΖΩΗ"συνεργάζεται με δύο μεγάλες Κυρίες του Ελληνικού Κινηματογράφου, την ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΑΡΓΥΡΗ και την ΜΠΕΑΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ









1963 Σειρά του σκηνοθέτη ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ σε μια εξαίρετη δραματική ταινία "ΤΟ ΚΑΘΑΡΜΑ" δίπλα στη ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ και τον ΣΤΕΦΑΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ.



Το 1963 επίσης τον βρίσκουμε να πρωταγωνιστεί στην συγκλονιστική δημιουργία του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ "ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ" δίπλα σε μια πλειάδα μεγάλων ηθοποιών αλλά και εκπληκτικών ερμηνειών.ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, ΔΕΣΠΩ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ, ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΑΙΔΩΝ ΓΕΩΡΓΙΤΣΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΕΛΜΗ, ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ, ΝΟΤΗΣ ΠΕΡΓΙΑΛΗΣ, Μια ταινία που παρελαύνει ολάκερο το "βαρύ πυροβολικό" του Ελληνικού Χρυσού Κινηματογράφου.


Το 1963 εξακολουθεί να αναδεικνύεται ΧΡΥΣΗ ΧΡΟΝΙΑ για τον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ όπου τον βλέπουμε στη μεγάλη ταινία του ELIA KAZAN "AMERICA AMERICA"
1964 και πάλι σε μια εξαιρετική ταινία του ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ "Ο ΚΡΑΧΤΗΣ", σε μια ταινία Κοινωνικού ρεαλισμού, με τον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ πλάι στην ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ, την ΕΛΕΝΗ ΑΝΟΥΣΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ και ΓΙΑΝΝΗ ΒΟΓΛΗ


1964 σε μια ακόμα ταινία του ΚΩΣΤΑ ΑΝΔΡΙΤΣΟΥ "ΚΡΑΥΓΗ" με την ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, σε ένα film noir Αστυνομικής πλοκής μαζί επίσης με τον ΓΙΩΡΓΟ ΜΟΥΤΣΙΟ και τον ΠΑΥΛΟ ΛΙΑΡΟ.
Το 1964 έρχεται μια ακόμα μεγάλη ταινία, διεθνούς φήμης και αναγνώρισης, ο "ΑΛΕΞΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ" τουΜΙΧΑΛΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ με τον ANTHONY QUINN σε Α' Αντρικό ρόλο και τον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ στο ρόλο του ΜΑΥΡΑΝΤΩΝΗ.
Το 1966 ο ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΣ συνεχίζει τις κοινωνικές του ταινίες με τους "ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΕΝΟΥΣ" όπου ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ πρωταγωνιστεί εκ νέου με την εξαίρετη στο είδος ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΥ.
Το 1966 ο άγνωστος Σκηνοθέτης ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΡΙΟΛΗΣ σκηνοθετεί την Λυρική εξαίρετη Ποιητική ταινία "Ο ΨΑΡΟΓΙΑΝΝΟΣ" με τον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ κυριολεκτικά να παραδίδει μαθήματα ερμηνείας στο πλάι της ΑΛΕΚΑΣ ΚΑΤΣΕΛΗ 


Το 1966 η πορεία του ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΟΥΝΤΑ στο ΘΡΙΑΜΒΟ συνεχίζεται με μιά από τις καλύτερες ταινίες στον Ελληνικό Κινηματογράφο, το Πολεμικό ανθρώπινο δραμα του ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ". Μια συγκλονιστική συμμετοχή με τουςΛΑΥΡΕΝΤΗ ΔΙΑΝΕΛΛΟ, ΓΙΑΝΝΗ ΦΕΡΤΗ, ΑΝΕΣΤΗ ΒΛΑΧΟ, ΞΕΝΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Το 1967 τη σκυτάλη παίρνει τώρα ο ΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ με την ταινία του "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ" στην οποία ο ΦΟΥΝΤΑΣ δίνει ολάκερο το "είναι" του ερμηνευτικά και ανθρώπινα σε μια ερμηνεία που του χαρίζει δίκαια ΒΡΑΒΕΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



Το 1968, πάλι στην ταινία του ΠΑΝΟΥ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ "ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ", μια ακόμα δραματική ταινία στην οποία πλάι του έχει την ΜΑΙΡΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ, τον ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΡΑ, την ΝΟΡΑ ΒΑΛΣΑΜΗ, ΚΑΙΤΗ ΠΑΠΑΝΙΚΑ, ΤΑΣΩ ΚΑΒΒΑΔΙΑ, ΛΑΥΡΕΝΤΗ ΔΙΑΝΕΛΛΟ.







Η Απόπειρα της αναγέννησης του Ελληνικού Κινηματογράφου, τον βρίσκει το 1980, να πρωταγωνιστεί σε μια πολύ καλή Αστυνομική ταινία του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ "ΕΞΟΔΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ" με τον ΝΙΚΟ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟ και την ΟΛΓΑ ΚΑΡΛΑΤΟΥ.











Το 1981 πρωταγωνιστεί επάξια στην Ιστορική ταινία του ΝΙΚΟΥ ΦΩΣΚΟΛΟΥ "17 ΣΦΑΙΡΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΓΓΕΛΟ"με την ΜΑΙΡΗ ΒΙΔΑΛΗ



ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ του

Έχουμε και λέμε για τον ΓΙΩΡΓΟ ΦΟΥΝΤΑ:



ΔΥΟ (2) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ Α' ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για τις ταινίες: "ΠΥΡΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ" και "ΜΕ ΤΗ ΛΑΜΨΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ" 
Στις ταινίες που συμμετείχε έχουμε: Τρία Οσκαρ ο «Ζορμπάς». Ενα το «Ποτέ την Κυριακή», ένα το «Αμέρικα, Αμέρικα». Υποψήφια ΟΣΚΑΡ καλύτερης ξενόγλωσσης παραγωγής τα «Φανάρια», Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης η «Στέλλα». Το ίδιο και το «Κορίτσι με τα μαύρα».
Το 1973 σε μια τηλεοπτική σειρά με τον τίτλο «Η Κατοχή» παίζει μαζί με τους Κουρτ Γιούργκενς, Μαρία Σελ και Κλάους Κίνσκι. Ολοι γερμανόφωνοι. 


Υστερα από μερικά επεισόδια, παίρνει το καπελάκι του και φεύγει. «δεν μπορούσα να παίζω σε ένα σίριαλ που δείχνει Γερμανούς να σώζουν Ελληνόπουλα στην Κατοχή». 

Τόσο ήταν το ανάστημα του Φούντα. Από το Μαύρο Λιθάρι της Παρνασσίδας.


Αυτός ήταν φίλες και φίλοι ο 


ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΟΥΝΤΑΣ


Ένας μεγάλος εργάτης και υπηρέτης του Κινηματογράφου και ένας μεγάλος άνθρωπος σύμβολο λεβεντιάς και σεμνότητας


Η Κληρονομιά που άφησε πίσω του μισό αιώνα δεν αναμετριέται εύκολα και ανήκει στις μεγάλες εκείνες μορφές που σφράγισαν την 7η τέχνη στην πατρίδα μας αλλά και την τίμησαν διεθνώς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Kalamata Blogs
Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget

Αντιγράψτε τον κώδικα του banner στο blog σας

BannerFans.com